Tuntikuvaukset

Barre

Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. Monet barren harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana balettitangon eli barren äärellä. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon!

FasciaMethod

FasciaMethodin kaikki liikkeet ovat tarkoin mietittyjä pääsääntöisesti dynaamisiin venytyksiin perustuvia toiminnallisia lihasketjuja venyttäviä ja vahvistavia liikkeitä. Tunnilla keskitymme liikehallintaan, sekä teemme vahvistavia liikkeitä heikoille lihaksille ja täsmävenytyksiä kireille alueille. Pallohieronnassa hyödynnämme triggerpisteitä, jonka ansiosta saamme yhtä kohtaa käsittelemällä vaikutuksen laajalle alueelle lihakseen.

LatinAfro

Juurevaa, rentoa, rytmikästä, villiä Afroa lattari-twistillä! Tunnin liikemateriaali on energistä, tehokasta ja hauskaa. Kunto nousee tanssien, niskahartiaseudun jumit avautuvat, lantion ja rintakehän liikkuvuus lisääntyy. Meille länsimaisille ei niin tyypilliset liikkeet ja asennot lisäävät myös koordinaatiokykyä sekä kehon hallintaa ja tasapainoa.

Tempo FlowJooga

Flowjoogatunnilla tehdään perusjoogaharjoituksia sekä asanoita virtaavasti liikkuen. Tunti perustuu hathajoogaan joka on joogan klassisin ja länsimaissa tunnetuin muoto. Tunnilla fokus on erityisesti hengityksen ja liikkeen yhdistämisessä sekä oikeassa ja turvallisessa suoritustekniikassa, jolla jokainen löytää oman joogatemponsa! Harjoitukset voi tehdä joko viipyillen hitaasti tai dynaamisemmin ja virtaavammin. Kaikkia asanoita on mahdollista soveltaa itselleen sopivaksi, joten tunti sopii kaikentasoisille joogaajille. (45' ja 60')

Tempo HIIT

HIIT (high intensity interval training) on intervallityyppinen kovasykkeinen tehotunti, jossa jokainen säätelee itse omaa tempoaan. Tunnilla treenataan sekä oman kehon painolla että erilaisia välineitä tai painoja käyttäen. (45')

Tempo Huolto

Rauhallisen ja lempeän kehonhuoltotunnin vaikutukset kohdistuvat sidekudoksiin, nivelsiteisiin sekä hermosto- ja fasciaverkoon. Tunnilla hyödynnetään erilaisia kehonhuoltomenetelmiä, kuten pilatesta ja syvävenyttelyä. Tarpeen mukaan tunnilla voidaan myös käyttää eri välineitä, kuten palloja ja rullia. (45' ja 60')

Tempo Kuula

Kahvakuula on erinomainen väline vastusharjoitteluun ja erityisesti kokokehon voimaharjoitteluun. Kahvakuulailu on toiminnallista voimaharjoittelua, joka nostaa sykettä, kehittää koordinaatiota sekä tasapainoa. (30')

Tempo Ladyt 55+

Oiva yleistunti, joka sopii myös varttuneemmille ja vähemmän liikunneille. Nosta sykettä, tasapainoile, kehitä liikkuvuuttasi sekä liikehallintaasi ja ennen kaikkea hymyile. Tervetuloa mukaan porukkaan! (60')

Tempo Lihaskunto

Rehti koko kehon lihaskuntoharjoitus. Turvallinen ja tehokas treeni ilman askelkuviota, joka sopii kaikille ikään tai harjoittelutaustaan katsomatta. (50' ja 55')

Tempo Palo

Palo on kiertoharjoittelua aivan uudella tasolla. Tällä tunnilla saat kaiken: rakennat lihasta ja poltat rasvaa. Tunti sisältää tyrmäävän yhdistelmän lihaskuntoharjoituksia ja sykkeennostoa. (60')

Tempo Rullaus

Lempeä rullaus Blackroll® -rullalla lisää lihastesi verenkiertoa sekä aineenvaihduntaa. Rullaillen parannat liikkuvuuttasi ja tehostat palautumistasi! Tunti sopii kaikille. (45')

Tempo RVP

Konstailematonta perusjumppaa pilke silmäkulmassa. Tunti sisältää tehokkaita lihaskuntoliikkeitä vatsalle, pakaroille ja reisille. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja eli sopii hyvin uusillekin ryhmäliikkujille! (30' ja 45')

Tempo Salicircuit

Tuntuuko kuntosaliharjoittelu vieraalta vai etkö vain oikein jaksa innostua saliharjoittelusta yksin? Ohjaajan opastus ja mukavan porukan kannustus auttavat sinua ottamaan kuntosalin haltuun! (60')

Tempo Spin

Helppoa tai haastavaa sisäpyöräilyä, aivan kuten itse haluat! Ohjaaja johdattaa sinut läpi vaihtelevien maastojen, mutta vastuksen päätät sinä. Tunneilla hengästyt ja hikoilet nivelystävällisellä tavalla. Lyhet tunnit sopivat hyvin sisäpyöräilyharrastuksen aloittamiseen tai ne voi yhdistää esimerkiksi lihaskuntotunteihin. (20', 30' ja 45')

Tempo Venyttely

Lisää liikkuvuuttasi sekä paranna lihastesi aineenvaihduntaa rauhallisella ja rentouttavalla perusvenyttelyllä. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille. (45')

Tempo YinJooga

Tempo YinJooga on rauhallinen ja lempeä harjoitus, joka tehdään kehoa ja hengitystä kuunnellen. Asanoissa (asennoissa) viivytään 3-5 minuuttia, ja pitkien asentojen tarkoitus on saada venytys syvälle niveliin , jänteisiin ja sidekudoksiin joka lisää kehon liikkuvuutta ja poistaa kireyksiä.Harjoitus sopii kaikille, ja se antaa ihmisille eri asioita. Joillekin se toimii rentoutumiskeinona kiireen keskelle, toiselle palautumisena voimaharjoittelusta ja jollekin se tuo jäykkään kehoon avausta sekä  huoltoa.(60' ja 90')

Tempo Yin & Yang-jooga

Yin & Yang on rauhallinen harjoitus, jossa Yin asentoihin on lisätty lempeää dynaamista liikettä. Liikkeellä ikäänkuin lämmitellään varovasti kehoa ennenkuin jäädään asanaan (asentoon) paikalleen kolmesta neljään minuuttiin.

Tunnilla voi käyttää asennoissa bolsteria (iso tyyny), blokkeja (tiili), vilttiä ja vyötä. Mutta harjoitus onnistuu ilmankin ja ohjaaja neuvoo välineiden käytössä. Tunti soveltuu kaikille.

Terapeuttinen Jooga

Terapeuttinen jooga on hidasta, terapeuttista joogaa. Siinä käytetään lihaslukkoja ja hengitystä osana tuki- ja liikuntaelimistön terapeuttista harjoittelua. Hitaus ei tarkoita helppoutta vaan kontrolloitua, keskittynyttä harjoitusta osana kehonhuoltoa. Tunti tukee keskivartaloaktivaation sekä lantionpohjalihasten (ns. ydintuki) synergista toimintaa. (60')

Tempo Toiminnallinen harjoittelu

Meillä jokaisella on kehossa jokin heikompi kohta. Tällä tunnilla löydetää ja vahvistetaan näitä kohtia. Tunti sisältää keskivartalon, hartiarenkaan ja lantionalueen harjoituksia, pilatesta ja faskiatekniikoita sekä ydintukea vahvistavaa hengitystekniikkaa. (60'-90')

Les Mills BARRE®

Baletista inspiraationsa saanut tanssillinen tunti sisältää baletin perus- ja voimaliikkeitä, kehonhallintaa ja lajille ominaisina tasapainoharjoituksia, joita tehdään modernin musiikin tahtiin. Harjoitus vahvistaa keskivartalon syviä tukilihaksia, parntaa ryhtiä ja voimistaa jalkoja. Tunnilla on pidetään hauskaa ja jokainen voi löytää oman sisäisen balleriinansa. Tunti siveltuu kaikille eikä aikaisempaa tanssi/balettitaustaa tarvita. Harjoitus tehdään sukat tai tossut jalassa. (30')

Les Mills BODYBALANCE®

Hetki sinulle. BODYBALANCE® on lempeä Joogaa, tai chi:ta ja pilatesta yhdistelevä tunti. Hallittu hengitystekniikka ja keskittyminen luovat yhdessä musiikin kanssa ainutlaatuisen harjoituksen, joka haastaa fysiikkaa samalla rauhoittaen kehoa sekä mieltä. (45' ja 60')

Les Mills BODYCOMBAT®

Energinen aerobista kuntoa, räjähtävää voimaa sekä koordinaatiokykyä kehittävä tunti. BODYCOMBAT® sisältää potku- ja lyöntisarjoja, jotka ovat saaneet vaikutteita useista eri kamppailu- ja taistelulajeista. Tunnilla taistelet kuviteltua vastustajaa vastaan samalla niska-hartiaseudun hyvinvointia lisäten. Innostava musiikki sekä sytyttävä ohjelma nostavat sykkeen korkealle ja hien pintaan. Tunti sopii hikisestä intervallitreenistä nauttiville. (30', 45' ja 60')

Les Mills BODYJAM®

Energinen ja mukaansatempaava tanssillinen tunti, jossa yhdistyvät uusimmat musiikki- ja tanssitrendit. Kehittää kehosi koordinaatio- ja ilmaisukykyä sekä kohottaa kuntoa. Sopii tanssista ja askelsarjoista pitäville. (60')

Les Mills BODYPUMP®

Lihaskuntotreenien klassikko! BODYPUMP®:ssa yhdistyy juonikas koreografia, hittimusiikki ja äärimmilleen viety treeni, joten eipä ihme että tunti on maaliman suosituin ryhmäliikuntatunti. Tunti sopii kaikille, sillä jokainen valitsee omat painonsa treenitavoitteisiinsa perustuen. (30', 45' ja 60')

Les Mills BODYSTEP®

Tehokas aerobinen treeni. Tunnilla askelletaan laudalle, jonka korkeuden voit itse säätää. Tunti kuormittaa erityisesti jalkojen lihaksia sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Virtaava koreografia ja sytyttävä musiikki viimeistelevät liikuntaelämyksesi. Tällä tunnilla arkihuolet unohtuvat! (30' ja 60')

Les Mills CXWORX®

Intensiivinen keskivartalotreeni. CXWORX® kehittää vatsa- ja selkälihasten kestävyyttä sekä lihasvoimaa. Kun keskivartalon hallinta ja koordinaatio kehittyvät myös vammariski pienenee. Välineinä käytetään vastustuubia ja painolevyjä. Tunti sopii kaikenkuntoisille liikkujille ja se on oiva tukiharjoittelumuoto esimerkiksi juoksijoille. Huomioithan, että tuntia ei suositella raskaana oleville, eikä akuutin selkävaivan aikana. (30')

Les Mills RPM®

RPM® on tiukka sisäpyörätreeni sytyttävän musiikin tahdissa. Intervallityyppinen harjoitus varmistaa, että jaksat hyvin harjoituksen läpi, vaikka et vielä niin kovassa kunnossa olisikaan. Laji kehittää niin aerobista kuntoa kuin jalkojen lihasvoimaakin ja kestävyyttä. Saat takuulla hien pintaan! Nopeahko pyöritystempo varmistaa, että rasva palaa, eivätkä lihakset jumiudu. Tunti sysää aineenvaihdunnan liikkeelle ja kulutat enemmän kaloreita vielä 24h tunnin jälkeenkin. (30' ja 45')

Les Mills SH'BAM®

Helpolla ja hullunhauskalla tunnilla pääset kokeilemaan uusimpia tanssiliikkeitä listaykkösten ja klassikkokappaleiden tahdissa. Vapauta sisäinen starasi ja kohota samalla peruskuntoasi – tanssitaitoa et tarvitse! Jokaiseen kappaleeseen on rakennettu oma koreografiansa, joten pääset tunnin aikana kokeilemaan useita eri tanssityylejä. (45')

Les Mills TONE®

Les Mills TONE on kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä yhden treenin aikana. Tunti tarjoaa kuntoilullesi jykevän perustan, jolle voit turvallisesti rakentaa: liikkeistä on tarjolla paljon vaihtoehtoja, joten tunnilla riittää sopivasti onnistumisen elämyksiä ja haasteita kaiken kuntoisille. Ohjaajalla on vapaus rakentaa tunti esim. yhdellä tai kahdella syke-osiolla, jolloin eri ohjaajien tunnit voivat poiketa rakenteeltaan toisistaan. (30' ja 45')