Tempo luento – Harjoittelun pääperiaatteet

Hyvinvointivalmentajan luento

Treenaamisessa kokonaiskuvan hahmottaminen on todella tärkeää.Yksittäiset, eksoottiset kikat eivät ole minkään arvoisia, jos niitä ei laiteta jonkinlaiseen teoreettiseen viitekehykseen. Keskeisin ydin treenissä ja sen toimivuudessa ovat fyysisen harjoittelun pääperiaatteet, sillä ilman niitä harjoittelu ei yksinkertaisesti kehitä. Niiden kautta kannattaa myös tarkastella jokaista harjoitusohjelmaa ja ne löytyvät kaikkien toimivien harjoitusmallien takaa. Jos ne täyttyvät, monenlaisilla menetelmillä voi saada mainiota tulosta aikaan. Nämä perusteet pätevät yleisesti ottaen kaikkeen harjoitteluun.

  1. Tavoitteellisuus ja halu tehdä oikeita asioita.
  2. Ylikuormitus.
  3. Nousujohteisuus eli progressiivisuus pitkällä aikavälillä.
  4. Spesifisyys.
  5. Perusteiden kautta lajinomaisempaan tekemiseen tai kikkailuun.
  6. Säännöllisyys.
  7. Jatkuvuus ja pitkäjänteisyys: unohda ”kaikki mulle heti nyt” -asenne!
  8. Turvallisuus ja kehon kuuntelu.
  9. Sopiva ärsykkeen vaihtelu.
  10. Ohjelmointi eli periodisaatio.
  11. Yksilöllisyys.
  12. Kokonaisuus ja olennaisuuksiin panostaminen.
  13. Treenikaveri ja/tai valmentaja.


Luennon pitää hyvinvointivalmentajamme Jenna Liikanen. Lisätietoja jenna.liikanen@studiotempo.fi
 

Päivämäärä Aika Sijainti
Keskiviikko 3.10. klo 16.30 Pieni Studio
Hinta
Asiakkaillemme 10 €
Ilman asiakkuutta 10 €

Tempo luennot kuuluvat asiakasohjelmaamme, tarkista tasosi vastaanotostamme ja ota etu käyttöösi.

Ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittautumiset alla olevalla lomakkeella tai vastaanottoomme viimeistään 1.10., mutta ilmoittauduthan ajoissa varmistaaksesi paikkasi. Peruuttamattomasta varauksesta veloitamme puolet sovitusta hinnasta. Pidätämme oikeuden peruttaa luennon, mikäli ilmoittautuneiden määrä jää kovin vähäiseksi.

Pakollinen
Pakollinen