Mobility BOOST kehonhuoltoharjoitus

 

Mobility BOOST on kehonhuollonharjoitus, jossa avaamme kehoa käyttäen hyväksi mm. painoja. Harjoitus on voimakas ärsytys hermostolle, joten se vaatii 24-48 tunnin palautumisajan.

Liikkuvuusharjoittelu on tärkeä osa jokaisen liikkujan harjoitusohjelmaa. Tavoitteena ei tarvitse olla kilpaurheilu tai spagaatti, vaan perusarjen sujuvuus. Liikkuvuusharjoittelusta on suurta hyötyä myös kuntosali/voimaharjoitteluun. Tämä harjoitus sopii erityisen hyvin tukemaan kehitystä kevyen harjoitusviikon aikana.

Käytämme harjoituksessa Tempo MobilityFlow-tunnilta tuttuja liikeketjuavauksia, liikkuvuusharjoitteita sekä nivelpyörityksiä. Onkin suositeltavaa osallistua ko. tunnille ennen Mobility BOOST:in osallistumista, jotta kehoa on jo valmisteltu ja totuteltu näihin harjoitteisiin. Harjoitus tehdään kuitenkin rauhassa kehoa kuunnellen, joten aikaisempi kokemus ei ole välttämätöntä. Harjoituksessa ei käytetä musiikkia.

Harjoitus alkaa kehoa lämmittävillä flow-harjoitteilla ja etenee keskiraskaista raskaisiin liikkuvuusharjoituksiin. Apuvälineinä voidaan käyttää esim. kevyitä painoja, keppiä ja vyötä.

Ohjaajana Jenni Niinikoski